Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  نگاهي به شركت مختلط غير سهامي نگاهي به شركت مختلط غير سهامي

خدمات ثبتی محمد

نگاهي به شركت مختلط غير سهامي

نگاهي به شركت مختلط غير سهامي

تركيب شركت تضامني با شركت با مسئوليت محدود براي انجام امور تجاري نوع جديدي از ساختار شركت هاي تجاري را مطابق با ماده 141 قانون تجارت ايران ايجاد مي كند كه به شركت مختلط غير سهامي شهرت دارد. اين نوع شركت ها كه تحت عنوان يا اسم مخصوصي بين يك تا چند شريك ضامن و چند نفر شريك با مسئوليت محدود به ثبت مي رسد معمولا با اين هدف ايجاد مي شود كه افرادي شناخته شده و معتبر در برخي از كسب و كارها و يا مشاغل براي رسميت دادن به فعاليت خود و به منظور ثبت شركت و در راستاي تامين سرمايه مورد نياز خود با شركايي غير سهامي يا در واژه درست با مسئوليت محدود مشاركت مي كنند.

قانون در خصوص شريك يا شركا ضامن بر گرفته شده از قوانين ثبت شركت هاي تضامني است به اين مفهوم كه هر يك از شركا ضامن بايد تماما مسئوليت شركت را صرف نظر از ميزان مشاركت يا سهم الشركه ديگران بر عهده بگيرند. در خصوص شركا با مسئوليت محدود نيز قانون درست بر گرفته شده از قوانين شركت هاي با مسئوليت محدود است و اين نوع شركا تنها به اندازه سرمايه خود در شركت مسئوليت بر عهده دارند و نه بيشتر.

بنابراين در شركت مختلط غير سهامي بايد ضمن استفاده از عبارت مختلط غير سهامي در اسم شركت نام شركا ضامن نيز قيد شود و به هيچ عنوان نبايد نام شركا با مسئوليت محدود در آن ديده شود زيرا درست مثل شريك ضامن تلقي خواهند شد.

با توجه به مسئوليت و دلسوزي كه شركا ضامن در شركت مختلط غير سهامي دارند مسئوليت اداره شركت به شريك يا شركا ضامن سپرده شده است و اگر تعداد آنها زياد باشد بايد با هم براي قبول مسئوليت توافق كنند. البته شركا ضامن ممكن است به اين توافق نظر برسند كه از بين شركا با مسئوليت محدود مديران را انتخاب كنند كه اين حق را قانونا خواهند داشت.

با توجه به ايجاد اطمينان از انجام صحيح روند كار و جلوگيري از سو استفاده هاي احتمالي مطابق با ماده 147 قانون تجارت هر يك از شركا با مسئوليت محدود اين حق را دارد كه بر روي دفاتر و اسناد شركت به صورت مستقيم نظارت داشته باشد و حتي به صورت سر زده از قرارداد ها و اسناد شركت بازديد كند. مطابق با قانون حتي اگر توافقي غير از اين بين شركا تنظيم شده باشد از درجه اعتبار ساقط است.

قوانين شركت مختلط غير سهامي تا حدود زياد ي ريشه تاريخي دارد و مي توان روابط آن را همانند تجار قديمي كه از سرمايه ديگران براي كار استفاده مي كردند و سود سرمايه گذاري آنها را پرداخت مي كردند برآورد كرد. در اين حالت عمدتا با توجه به دانش و اعتبار شريك ضامن، شركا با مسئوليت محدود سرمايه مورد نياز براي تجارت آنها را فراهم مي كنند و به منظور اطمينان تنها روي روند كار آنها نظارت مي توانند داشته باشند.

ثبت شركت مختلط غير سهامي با توجه به تركيب شركت تضامني و ثبت شركت با مسئوليت محدود كمي پيچيده است و براي اين منظور استفاده از دانش متخصصين اين حوزه به شدت توصيه مي شود. ما در هلدينگ ويونا به شما براي داشتن و ثبت يك شركت معتبر و در كوتاه ترين زمان كمك خواهيم كرد. با ما در تماس باشيد.



برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/19 ساعت: ۱۲ توسط:sabtsherkat20 :